X
تبلیغات
فونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا ساز
فونت زيبا ساز
تصاویر زیباسازی نایت اسکین
دنیــــــــای ورزش
Link Dump

شایع‌ترین آسیب‌های عضلانی در ورزش

 

هر نوع فعالیت بدنی، حتی پیاده‌روی نیز اگر درست

انجام نشود، در طولانی‌مدت به ماهیچه‌ها و

مفاصل آسیب می‌رساند.

 تصاوير جديد زيباسازی وبلاگ , سايت پيچك » بخش تصاوير زيباسازی » سری پنجم www.pichak.net كليك كنيد

 از سوی دیگر احتمال بروز آسیب در ماهیچه‌ ها و تاندون‌ها
 و حتی در موارد نادر، شکستگی استخوان نیز در
 ورزشکاران بیش از مردم عادی است. پس، چه بهتر
 که هنگام ورزش، احتیاط‌های لازم را به عمل آورید تا احتمال
 بروز آسیب‌های جسمی‌ به حداقل برسد.
تصاوير جديد زيباسازی وبلاگ , سايت پيچك » بخش تصاوير زيباسازی » سری پنجم www.pichak.net كليك كنيد
 ساختار بدن هر انسانی متفاوت از دیگری است و در

برخی ساختارها، نقاط ضعیفی وجود دارد که می‌تواند

احتمال آسیب‌های ورزشی را افزایش دهد؛ به عنوان مثال

آسیب‌دیدگی اعضای پایینی می‌تواند به دلیل داشتن کف پای صاف،

بلندی یا کوتاهی قد در مقایسه با قد طبیعی و زانوهای پرانتزی باشد،

اما دلیل اصلی این آسیب‌ها، بد آماده کردن بدن خود برای ورزش است.

 

برای انجام تمامی فعالیت‌های ورزشی ابتدا باید

بدن خود را گرم کنید تا ماهیچه‌ها نرم شوند.

حرکات کششی، عملکرد ماهیچه‌ها را بهبود می‌بخشد و

بهترین حرکت برای پایان ورزش و آرام کردن بدن است.

تصاوير جديد زيباسازی وبلاگ , سايت پيچك » بخش تصاوير زيباسازی » سری پنجم www.pichak.net كليك كنيد     تصاوير جديد زيباسازی وبلاگ , سايت پيچك » بخش تصاوير زيباسازی » سری پنجم www.pichak.net كليك كنيد     تصاوير جديد زيباسازی وبلاگ , سايت پيچك » بخش تصاوير زيباسازی » سری پنجم www.pichak.net كليك كنيد    تصاوير جديد زيباسازی وبلاگ , سايت پيچك » بخش تصاوير زيباسازی » سری پنجم www.pichak.net كليك كنيد

وقتی ورزش را آغاز می‌کنید، نباید اعتماد بیش از حد
 به خود داشته باشید و با حرکات سنگین شروع کنید.
 لازم نیست همان ابتدا رکوردها را بشکنید. ورزش باید به
 تدریج و با بالا رفتن استقامت بدنی سنگین شود.
 وقتی روزه‌اید، ورزش نکنید.

تصاوير جديد زيباسازی وبلاگ , سايت پيچك » بخش تصاوير زيباسازی » سری پنجم www.pichak.net كليك كنيد    تصاوير جديد زيباسازی وبلاگ , سايت پيچك » بخش تصاوير زيباسازی » سری پنجم www.pichak.net كليك كنيد      تصاوير جديد زيباسازی وبلاگ , سايت پيچك » بخش تصاوير زيباسازی » سری پنجم www.pichak.net كليك كنيد 

در طول ورزش باید مرتبا آب بنوشید. آب‌رسانی به بدن،
 به جریان خون درون فیبرهای ماهیچه‌ای کمک می‌کند.

تصاوير جديد زيباسازی وبلاگ , سايت پيچك » بخش تصاوير زيباسازی » سری پنجم www.pichak.net كليك كنيد

نکته مهم‌تر اینکه همیشه از وسایل و تجهیزات مناسب
 بهره‌ ببرید، مثلا کفش‌ مناسب ورزشی بپوشید و قبل از آغاز
 هر ورزشی به دوره آموزشی آن بروید تا حرکات صحیح
 به شما آموزش داده شود. فکر نکنید ذاتا تنیس‌باز یا
 فوتبالیست به دنیا آمده‌اید.

تصاوير جديد زيباسازی وبلاگ , سايت پيچك » بخش تصاوير زيباسازی » سری پنجم www.pichak.net كليك كنيد                تصاوير جديد زيباسازی وبلاگ , سايت پيچك » بخش تصاوير زيباسازی » سری پنجم www.pichak.net كليك كنيد

در اینجا قصد داریم شما را با برخی آسیب‌های

 عضلانی ناشی از ورزش آشنا کنیم.
 کوفتگی              تصاوير جديد زيباسازی وبلاگ , سايت پيچك » بخش تصاوير زيباسازی » سری پنجم www.pichak.net كليك كنيد

کوفتگی در پی انجام حرکات ماهیچه‌ای طولانی و شدید

روی ماهیچه‌ای که به خوبی آماده نشده، یا آب‌رسانی

به آن کم بوده پیش می‌‌آید.

کوفتگی ماهیچه پس از ترشح بیش از حد اسیدلاکتیک در
 آن است. معمولا درد ناشی از کوفتگی پس از اتمام ورزش
 حس می‌شود و به شکلی نوعی هشدار است. 

تصاوير جديد زيباسازی وبلاگ , سايت پيچك » بخش تصاوير زيباسازی » سری پنجم www.pichak.net كليك كنيد

چند روز استراحت، یک حمام گرم، ماساژ و حرکات

 کششی آرام سبب رفع کوفتگی خواهد شد.
تصاوير جديد زيباسازی وبلاگ , سايت پيچك » بخش تصاوير زيباسازی » سری پنجم www.pichak.net كليك كنيد
 گرفتگی عضلات
گرفتگی عضلات گاهی در حین ورزش یا پس از آن
 عارض می‌شود. دلیل این آسیب نیز آماده نبودن و گرم
 نشدن کافی ماهیچه‌ قبل از آغاز ورزش یا استفاده ی
 بیش از حد از آن است.
تصاوير جديد زيباسازی وبلاگ , سايت پيچك » بخش تصاوير زيباسازی » سری پنجم www.pichak.net كليك كنيد 
 گرفتگی عضلات در اکثر موارد نشانه خستگی مفرط است.

تصاوير جديد زيباسازی وبلاگ , سايت پيچك » بخش تصاوير زيباسازی » سری پنجم www.pichak.net كليك كنيد 

گرم کردن ماهیچه‌ و استراحت چند روزه، ماساژ و انجام

 حرکات کششی پس از ساکت شدن درد می‌تواند از جمله
 درمان‌های اساسی باشد.

تصاوير جديد زيباسازی وبلاگ , سايت پيچك » بخش تصاوير زيباسازی » سری پنجم www.pichak.net كليك كنيد           تصاوير جديد زيباسازی وبلاگ , سايت پيچك » بخش تصاوير زيباسازی » سری پنجم www.pichak.net كليك كنيد

درد عضلات بعد از ورزش
کبودی
کبودی پس از شوک مستقیم بر ماهیچه منقبض شده
 به وجود می‌آید. درد و ورم از جمله عوارض کبودی است.
 در حقیقت پارگی رگ‌های خونی سبب پخش مقداری
 خون در زیر پوست می‌شود. بر حسب میزان کبودی،
 دوران بهبودی از چند روز تا چند هفته متغیر است.
تصاوير جديد زيباسازی وبلاگ , سايت پيچك » بخش تصاوير زيباسازی » سری پنجم www.pichak.net كليك كنيد
 
وقتی نقطه‌ای از بدن کبود می‌شود، نباید به هیچ عنوان
 آن را کشید، یا ماساژ داد، یا گرم کرد.
 بهترین راه‌ حل برای برطرف کردن کبودی،
 گذاشتن یخ روی محل و استراحت دو تا سه روزه است.
 در موارد شدیدتر باید به پزشک مراجعه کرد.

تصاوير جديد زيباسازی وبلاگ , سايت پيچك » بخش تصاوير زيباسازی » سری پنجم www.pichak.net كليك كنيد            تصاوير جديد زيباسازی وبلاگ , سايت پيچك » بخش تصاوير زيباسازی » سری پنجم www.pichak.net كليك كنيد

کشیدگی عضلات

این آسیب به زمانی گفته می‌شود که ماهیچه بیش از
 حد کشیده شود و در نتیجه دچار التهاب گردد.
 بر خلاف کوفتگی، درد ناشی از کشیدگی عضلات در
 حین تمرین شروع می‌شود. یخ و استراحت کامل برای
  چند روز، درمان کشیدگی عضله است.

تصاوير جديد زيباسازی وبلاگ , سايت پيچك » بخش تصاوير زيباسازی » سری پنجم www.pichak.net كليك كنيد              تصاوير جديد زيباسازی وبلاگ , سايت پيچك » بخش تصاوير زيباسازی » سری پنجم www.pichak.net كليك كنيد 

پارگی ماهیچه

وقتی ماهیچه بیش از حد توان کشیده شود، ممکن است
  برخی از فیبرهای آن پاره شده و فرد دچار پارگی ماهیچه شود.
  بهتر است در این شرایط به پزشک مراجعه کنید.

تصاوير جديد زيباسازی وبلاگ , سايت پيچك » بخش تصاوير زيباسازی » سری پنجم www.pichak.net كليك كنيد 

چگونه آسیب ورزشی را درمان کنیم؟

درمان آسیب‌های ورزشی در سه کلمه «استراحت»، «یخ»
 و «کمپرس» خلاصه می‌شود.
 استراحت به شما کمک می‌کند دچار آسیب‌ جدید وخونریزی نشوید.
 یخ سبب فروکش کردن التهاب می‌شود و درد را ساکت می‌کند.
 کمپرس هم مانع از کبودی می‌شود.
تصاوير جديد زيباسازی وبلاگ , سايت پيچك » بخش تصاوير زيباسازی » سری پنجم www.pichak.net كليك كنيد
 یخ تنها می‌تواند برای 10 دقیقه رگ‌های خونی را سفت کند،
 اما بعد از این مدت، محل آسیب دیده ورم می‌کند.
 بهتر است ابتدا برای 10 دقیقه یخ را روی محل بگذارید.
 بعد 10 دقیقه به آن استراحت دهید و بعد مجددا برای
 یک تا دو ساعت این کار را تکرار کنید.
 
در نهایت به کمک باند کمپرس، محل را ببندید تا خون
 در نواحی اطراف پخش نشود.
تصاوير جديد زيباسازی وبلاگ , سايت پيچك » بخش تصاوير زيباسازی » سری پنجم www.pichak.net كليك كنيد

تصاوير جديد زيباسازی وبلاگ , سايت پيچك » بخش تصاوير زيباسازی » سری پنجم www.pichak.net كليك كنيدامیدوارم مورد توجه دوستان قرار گرفته باشهتصاوير جديد زيباسازی وبلاگ , سايت پيچك » بخش تصاوير زيباسازی » سری پنجم www.pichak.net كليك كنيد

پ ن : سلام دوست عزیزروانشناسم

احتمال می دم دچار اسپاسم شده باشید که قابل درمانه اول اسپاسمو برات تعریف کنم

اسـپاسم (CRAMPS): اسپـاسـم و يــا گرفتگي عضلات
عـبـــارت است از " انقباضات غير ارادي، ناگهاني، ممتد و مـعــمولا دردناك عضلات." اسپاسم عضلاني ممكن است. از چند ثانيه تا يك ربع ساعت بطول انجامد. عارضه جـدي نمي باشد و به جز در موارد خاص پس از مدت كـوتـــاهي برطرف ميگردد.

خوب حالا اگه اینطوره بهترین درمان و پیشگیری از اون موارد زیره:
درمان گرفتگي عضلات
* انجام حركات كششي عضلات در گير.
* استفاده از كمپرس سرد و يا گرم .
* نوشيدن آب كافي.
* ماساژ دادن موضع.
پيشگيري از گرفتگي عضلات
* زياد از عضلات خود كار نكشيد.
* پيش از فعاليت بدني حتما ابتدا بدن خود را گرم كرده و حركات كششي انجام دهيد. * در طول روز آب كافي بياشاميد.
كشيدگي عضلات(STRAIN):به كشيدگي و در موارد شديد پارگي عضلات و يا تاندونها (تاندونها=زرد پي=وتر= بافت اليافي قطوري كه استخوانها را به عضلات متصل ميكنند) كشيدگي عضلات اطلاق ميگردد. عضلاتي كه بيشتر دچار كشيدگي ميگردند عضلات ناحيه كمر، گردن، ران و ساق پا ميباشند.
ببین علتش می تونه دلیلای زیر باشه:
علل گرفتگي عضلات
* كار كشيدن بيش از حد از عضلات .
* انجام دادن تمرينات بدني شديد و خستگي عضلات.
* كم آبي بدن.
* قرار گرفتن عضلات در يك وضعيت ثابت به مدت طولاني.
* انجام ندادن حركات كششي و گرم نكردن بدن پيش از اقدام به فعاليتهاي بدني.
* بهم خوردن تعادل مايعات، هورمونها و الكتروليتهاي بدن.
* تهي شدن عضلات از عناصر منيزيم، كلسيم و پتاسيم كه براي انقباض مناسب عضلات ضروري ميباشند.
* مصرف برخي از داروها مانند مدر ها.
* مصرف *****ات الكلي .
* نارسايي كليه ها، كم كاري تيروئيد، حاملگي و اختلالات عصبي.

اگه دیدی دردت بیشتر از ایناست
توصیه من اینه که قبل از اقدام به ورزش توسط یک متخصص کاربلد و دقیق ، به بررسی اوضاع کتفتون بپردازید . من بجز رادیوگرافی ، MRI رو پیشنهاد می کنم چون زیاد قبول ندارم که کوفتگی و انقباض عضلانی بعد از دو سال دست از سر شما برنداشته باشه !

یادتون باشه که اینجور دردها هرقدر مزمن تر بشن ، سختتر هم درمان می شوند و ورزش کردن با کتفی که معلوم نیست در چه وضعیتی قرار داره ، کار صحیحی نیست


امیدوارم که مساله مهمی نباشه و هیچ وقت درد نکشی گلم

 

[ شنبه هشتم اسفند 1388 ] [ 16:39 ] [ مینا ]
About

سلام به دوستان عزیز
هدف از تا’سیس این وبلاگ آموزه های ورزشی بوده و هست ولی از مطالب دیگه هم استفاده می کنم البته در درجه اول نظر شماشرط است شما طالب هر موضوعی که باشید سعی من بر این می شود که آنرا بروز کنم
با نظرات شما وبلاگ من جون می گیره
منتظرتونم
دنیای ورزش وام دار مهربانی کسانی است که ما را همیشه مورد لطف خود قرار می دهند
Blog Custom